Tel. nepřetržitě:
+420 474 396 103

Co je u nás nového...

Závěr roku

Předvánoční čas nám letos nepřinesl ani trochu sněhové nadílky a bíle pocukrované bylo pouze napečené vánoční cukroví. První prosincový týden se k nám dostavili Mikuláš s čertem a společně obdarovali uživatele čokoládovým adventním kalendářem. Následovala diskotéka, kterou připravil a uváděl DJ Václav Klinkáček. Mikulášskou zábavu jsme obnovili na přání uživatelů po letech absence a pro mimořádný úspěch nebude chybět v plánu akcí pro rok 2014. Následující týden jsme společně poseděli s našimi dlouholetými přáteli a sponzory ze sousedního Saska. Posezení s nimi bylo velice příjemné a další nadílka v podobě dobrot, kosmetiky i věcných darů všechny potěšila. Touto cestou všem sponzorům děkujeme. Samozřejmě, že v prosinci nechybělo nakupování vánočních dárků, zdobení prostor domova, pouštění koled, sledování pohádek. Výroba přáníček, vánoční setkávání, posezení s přáteli a vymýšlení, jak udělat druhému radost, to všechno nás zaměstnává každý rok stejně, a přece se na to vždy těšíme. Velmi pěkné bývají večerní procházky naší obcí. Není snad okna, které by nebylo ozdobené a nezářilo slavnostně do potemnělého dne. Taková večerní vycházka báječně navodí sváteční atmosféru, která pak vrcholí slavnostní večeří a následným rozbalováním dárků. Takový byl letošní závěr roku u nás v Kovářské.
Poděkování patří těm, kteří se podílejí na příjemné atmosféře v domově nejenom o Vánocích, ale po celý rok!
S posledními řádky přejeme všem návštěvníkům našich stránek úspěšné vykročení do nového roku 2014.
Za tým pracovníků a všechny uživatele
Eva Kormošová

Výlet do Ústí nad Labem

Na jednodenní výlet do krajského města se vydala devítičlenná skupina již brzy ráno. I když se cestovalo hromadnou dopravou, bylo dost času na to, aby se naplnilo očekávání všech zúčastněných. Schylovalo se pomalu ke konci měsíce a tak předvánoční atmosféra byla cítit téměř na každém kroku. Přiložené fotografie jsou důkazem spokojenosti všech a zbývá už jen poděkovat pracovníkům v přímé péči za to, že vhodně motivují a podporují uživatele v překonávání své nepříznivé životní situace.

Ples Superstar

Z Kadaně přišlo pozvání na ples Superstar, který se konal se konal v kině Orfeum. Děkujeme za krásnou společenskou akci s bohatým programem. K tanci i poslechu hrálo duo Stratos. V průběhu večera nás bavilo hudební vystoupení „Hned vedle“ i taneční vystoupení ZUŠ Klášterec nad Ohří. Nechyběla volba Miss a Missák. Každá organizace nominovala do soutěže svou superstar, což věštil už název samotného plesu. Všichni jsme si užili příjemný večer a snad opět někdy na shledanou!

Poznávací stezka

V předposledním měsíci v roce jsme pro uživatele na rychlo zorganizovali orientační poznávací vycházku v okolí obce. Po trase byly pro účastníky připraveny úkoly k plnění a na závěr čekaly na všechny grilované špekáčky. Vyhodnocení proběhlo doma u kávy a všichni přítomní se shodli na tom, že se akce velmi líbila a příští rok nebude chybět v plánu organizace. Poděkování patří všem, kteří se na "hurá akci" podíleli a zejména těm, kteří přišli ve svém volném čase. Myslím tím nejenom zaměstnance, ale i uživatele, kteří pomohli s organizací a poskytli podporu kamarádům.

Srpen - září

Volnočasové aktivity v srpnu a září se díky mimořádným provozním podmínkám konaly pouze v rámci domova. Veškeré kroužky byly plně obsazeny a jako zpestření posloužily individuální výjezdy za nákupy do okolních měst. Dva výlety do Kadaně a Chomutova splnily poznávací program, který byl pečlivě naplánován.

Grilování na Krakonoši

Stejně jako v loňském roce, tak i letos jsme byli pozváni do Vejprt na zábavné grilování. Naši kamarádi a přátelé z DSZR Krakonoš připravili pro všechny přítomné krásně propečené a přitom šťavnaté vepřové steaky výborné chuti. Tím nejlepším kořením byl pestrý zábavný program občanského sdružení Koňský dvorec Chmelištná.
Děkujeme uživatelům i personálu DSZR Krakonoš za příjemně prožité odpoledne a těšíme se na setkání u nás v Kovářské.

Výlet na mýtinku

Při plánování dalšího pochodu našeho turistického kroužku jsme se rozhodli pro Mýtinku, kde se nalézá kozí farma. Trasa tohoto výletu vedla z Kovářské autobusem do Horní Halže u Měděnce a pak nás čekala zbývající část vycházkou do Mýtinky. Součástí prohlídky kozí farmy nebyly k vidění jen kozy, ale i lama, kachny, králíci, ovce, husy a další hospodářská zvířata. Pro zájemce nechybělo kozí mléko, sýr, jogurt. Zpátky jsme se vraceli lesem, pěkně „po svých“, až do Kovářské. Odhadem jsme ušli asi 4 km, což pro začátečníky bohatě stačilo.
V tomto měsíci jsme si vyšlápli ještě jednou. Tentokrát se sešli zájemci z řad uživatelů, kteří vyžadují vyšší míru podpory. Šlapalo se pouze v obci, ale díky územní rozlehlosti Kovářské vycházka splnila účel tréninku pro příští sportovní výkony účastníků.

Oblíbené

O tom, že zájem o výrobu zmrzlinového poháru předčil očekávání personálu, není nutno pochybovat. Discipliny kroužku vaření jsou lákavé nejenom pro uživatele, ale pro všechny, kdož projdou kolem „zvací listiny“. A tak není divu, že společnému vaření se daří. Tento měsíc se dostavilo 25 uživatelů, kteří se zapojili dle svých sil do různých fází přípravy, výroby i likvidace finálního výrobku. Možná, že by nebyla od věci brzká a úzká spolupráce s výletníky a turisty.

Pro trpělivé a šikovné ruce

Ten, kdo se rád zabývá kreslením, výrobou drobných dekorativních předmětů nebo jinými ručními pracemi, bývá přítomen na výtvarném kroužku. Tentokrát se uživatelé sešli, aby vyrobili pozvánky na akci domova „setkání s přáteli a grilování“. Kromě zábavy a zpestření průběhu dne bývají výsledkem této aktivity věci nejenom hezké, ale i ryze praktické.

Výlety do okolních měst

Malá skupinka uživatelů se rozhodla, že navštíví chomutovský zoopark a spojí tak příjemné s užitečným. Po příjemné procházce následoval oběd v restauraci, která je přímo v areálu zoologické zahrady a poté následovaly potřebné nákupy ve městě.
Města Kadaň a Klášterec nad Ohří bývají za účelem nákupů pravidelně navštěvována minimálně 1x v měsíci. Nejinak tomu bylo i v červenci, kdy 25 uživatelů dodrželo toto nepsané pravidlo a navzdory velkému vedru byl vytčený cíl splněn.
Večeři, kávu či pohár si dopřáli uživatelé, kteří vyžadují vysokou míru podpory. Nemuseli se vydávat nikam daleko, stačilo navštívit místní podnik a spokojenost byla zaručená.

Rekreace

V červnu jsme krom obvyklých aktivit absolvovali týdenní rekreační pobyt v Horním Žďáru. Termín pobytu se zajišťuje již dlouho dopředu a tak nikdy netušíme, jaké počasí nás bude čekat. Penzion rodiny Kocábových navštěvujeme již 8 let a ať je počasí jakékoliv, vracíme se vždy maximálně spokojeni. Nejinak tomu bylo také letos.
Vedro, které zavládlo ve dnech 14. 6. - 21. 6., asi hned tak znovu nenastane. Pro nás však znamenalo jistý prospěch, alespoň jsme mohli denně využívat k osvěžení bazén, který je hned v areálu penzionu. A tak nám horké slunečné počasí ani trochu nevadilo. Absolvovali jsme výlet na zámek Hluboká nad Vltavou, několikrát jsme se vydali do Jindřichova Hradce za nákupy. Na zpáteční cestě z Hluboké jsme se zastavili na kratší obhlídku středu města Českých Budějovic, kde jsme si na náměstí v předzahrádce hotelu dali výborný zmrzlinový pohár.
Bonusem bylo překvapení pana Kocába. S vynikajícími jahodovými knedlíky už tak nějak člověk počítal (aby ne, když jsme si je objednali), ale překvapila nás náramná ohnivá show klauna Vítka - piráti z Karibiku. Trochu atmosféry jsme se snažili zachytit objektivem a jestli se nám to povedlo, necháváme na vašem posouzení.

Červnové události

Červnové novinky jsme odstartovali návštěvou u našich přátel v sousedním Annabergu. Byli jsme pozváni na tradiční pouť, která se v tomto saském městě každý rok koná. Nabídka paní Simony Markus, sociální pracovnice klientského centra Diakonie Annaberg, byla opět ušitá přímo na míru našim potřebám. Tudíž jsme se nemuseli starat, jak se na akci dopravíme. Vše zajištěno a nám nezbylo, než si užívat příjemného a zábavného dopoledne. Děkujeme a těšíme se na další společné setkání u nás v Kovářské.

Narozeniny

Tento měsíc jsme také oslavili jedny „kulatiny“. Touto cestou přejeme ještě jednou oslavenkyni mnoho zdraví, štěstí a spokojenosti do dalších let.

Cirkus Berousek

Do naší obce zavítal menší cirkus Berousek. Samozřejmě, že jsme využili této možnosti a navštívili jsme představení. Možnost vidět artisty naživo a bavit se jejich uměním nemíváme zase až tak často.

Sportovní den v „Šuplíku“

O co jsme užili méně sluníčka, o to jsme užili více pohybu. Další sportovní vyžití pro uživatele sociálních služeb připravili zaměstnanci Domova pro osoby se zdravotním postižením Kadaň
V DDM „Šuplík“ jsme se setkali na sportovním dni s kamarády a současně soutěžními rivaly. Samozřejmě, že po vyhlášení výsledků a slavnostním zakončení her bylo veškeré soupeření zapomenuto.
Výběr sportovních disciplin byl zaměřen pro osoby s tělesným postižením, které vyžadují asistenci druhé osoby a pro sportovce se ztíženou pohyblivostí, kteří vyžadují též přiměřenou míru podpory. Soutěžilo se: střílení hokejkou na branku, chytání rybiček na prut, házení míčem do kruhu, hod kroužkem na cíl, slalom mezi kuželkami. Nechyběla paměťová soutěž a závod v pojídání pudingu. Děkujeme za pozvání, moc se nám v Kadani líbilo.

Den ve fitness

Pod patronací primátora města Chomutova Mgr. Jana Mareše proběhla dne 13.5.2013 akce pro obyvatele domovů pro osoby se zdravotním postižením „Den ve Fitness“.
Cílem bylo přiblížit handicapovaným osobám možnosti sportovního vyžití a získat je pro sportovní životní styl.

Letošní VII. ročník této akce se konal v Aquasvětě Chomutov. Již při čtení propozic lákal výčet sportovních aktivit k účasti téměř každého z nás. Posuďte sami pestrou sportovní nabídku: základy plaveckých způsobů, lovení předmětů, „divoká řeka“ na pontonech, bublinková koupel (Whirpool), hravé peřeje, aquaaerobic, skluzavky a tobogány.
Pořadatelům srdečně děkujeme, prožili jsme příjemný den a hlavně, opět jsme udělali něco dobrého pro své zdraví.

Duben

V dubnu si nikdo na nudu nemohl ztěžovat. Všichni byli vytíženi  na 100%, uživatelé i personál. Každý týden  měli uživatelé v nabídce některý z kroužků, které jsou prozatím hojně navštěvovány zejména uživateli, kteří vyžadují vyšší míru podpory. Velmi oblíbené jsou  výjezdy za nákupy do Chomutova, Vejprt, Kadaně či Klášterce nad Ohří. Tento měsíc se sešla stravovací komise za účasti z řad zájemců uživatelů, kteří mají možnost vyjádřit se ke skladbě jídelníčku a kde mohou vznášet připomínky ke kvalitě podávaných jídel.
Co se týče kulturního vyžití, zájemci se zúčastnili diskotéky s Maxipsem Fíkem v Kadani
Jedním z našich cílů a dlouhodobě plánovanou akcí byla diskotéka pro kamarády a přátele ze sousedního Saska. Akce se uskutečnila 18.dubna odpoledne a my jsme se po čase přivítali s našimi dlouholetými partnery, klienty Diakonie Annaberg. Se všemi se dobře známe a tak když z auta vystoupila skupinka našich přátel v doprovodu paní Simone Markus, nastalo srdečné vítání. Poté jsme se věnovali programu, který vzorně připravil personál našeho domova. Diskotéku skvěle vedl Václav Klinkáček jun. a zaslouženě sklidil velké uznání ode všech přítomných. Na oplátku ale musel stále přidávat a přidávat tzv.“židlovanou“, kdy vítězem se stává ten nejšikovnější tanečník. Jak už to bývá, nejlepší na konec. Tím byl poslední společný tanec a dárek od paní Markus v podobě pozvání na annaberskou pouť. Za pozvání děkujeme, dostavíme se moc rádi a už dnes se těšíme na naše setkání v Annabergu.
Konec měsíce patřil tradičnímu pálení čarodějnic. Tuto akci v naší obci navštěvujeme každý rok a ani ten letošní nebyl výjimkou.

Březen

Březen, za kamna vlezem. Letošní neústupná zima s mrazivým počasím jakoby nahrávala této březnové pranostice, avšak opak byl pravdou. Uživatelé i zaměstnanci překypovali energií a elánem tak, že by bylo hříchem neprodat jejich práci.
Výtvarného kroužku se zúčastnilo 17 uživatelů, tělovýchovného 19 uživatelů. Kdo by to byl řekl?
Mlsouni se také dostavili v hojném počtu a kroužek vaření měl o účast vystaráno. Na večeři a posezení v Avionice si vyrazilo 9 zájemců. Na výlet do Chomutova autobusem se vydalo 8 uživatelů, kteří vyžadují vyšší míru podpory. Výletu do Klášterce nad Ohří, spojeného s plaváním, si užilo 8 uživatelů.
O tradiční Matějskou pouť projevilo zájem 29 uživatelů. Přestože počasí absolutně nevyhovovalo a chvílemi se zdálo, že vypuknou spíš Vánoce než tolik očekávané jaro, na pouti se nám velice líbilo.
Pravidelné nákupy spojené s výlety do okolních měst už snad tento měsíc ani nepočítáme. V samém závěru měsíce se uskutečnila stravovací schůze s uživateli, kde bylo zhodnoceno uplynulé období a předneseny návrhy na skladbu jídel na další období. Za odvedenou týmovou práci všem děkuji.
Eva Kormošová.

Lednové novinky

Od počátku nového roku jsme v rámci poskytované sociální služby rozšířili volnočasové aktivity pro naše uživatele. Zájmová činnost bude probíhat formou kroužků, které povedou zaměstnanci organizace. S minimálně týdenním předstihem v suterénu na nástěnce vždy umístíme přihlašovací listinu. Uživatelé s hlubokým postižením budou informováni dle vnitřního pravidla „Předávání informací uživatelům“.
Na výběr jsou tyto kroužky: tělovýchovný, výtvarný, turistický, botanický, vaření a debatní. Všechny s frekvencí 1x měsíčně. Program bude plánován společně s uživateli a přizpůsobován jejich potřebám.