Tel. nepřetržitě:

1.10.  2019  Liberec:
1) setkání s bratrem a  návštěva u něj doma v Liberci - 3 klienti + doprovod
2) návštěva DINO PARKU, restaurace a cukrárny - 6 klientů + doprovod
Na cestu do Liberce jsme se těšili dlouho dopředu a ani velice časné ranní vstávání nám nečinilo potíže. Cestovali jsme převážně vlakem, což pro nás byla  příjemná změna.
V Liberci se naše dvě skupinky rozešly. Jedni spěchali na pravidelné rodinné setkání a druzí vyrazili vstříc nástrahám velkoměsta.  Počasí přálo, všichni si užili krásného dne podle svých představ.
10.10.2019 Kadaň : individuální nákupy, návštěva kadeřnictví, posezení v cukrárně - 6 klientů s doprovodem
14.10. 2019 Kadaň: individuální  nákupy, návštěva kadeřnictví, posezení v cukrárně -2 klienti s doprovodem
15.10. 2019 Kadaň: individuální nákupy a  posezení v cukrárně -5 klientů s doprovodem
16.10. 2019 Kadaň : individuální nákupy, návštěva kadeřnictví -6 klientů s doprovodem
17.10. 2019 Kadaň : nákupy, návštěva cukrárny, individuální  návštěva kamaráda -3 klienti s
doprovodem
21.10.2019  Kadaň: individuální  nákup 1 klientka s doprovodem
22.10. 2019 jsme si u nás doma na kroužku vaření připravili obložené housky. Někteří klienti se s radostí zapojili do přípravy, jiní pouze sledovali, jak pokrm vzniká. Chutnalo všem společně a během chvilky byly talíře prázdné.

šipkami

Další aktivity v měsíci září

3.9. Teplice:  Návštěva zámku a zámeckého parku
8 klientů, kteří vyžadují vyšší míru podpory druhé osoby, si naplánovalo celodenní výlet do Teplic. Prohlédli si zámek, prošli se po zámeckém parku a ochutnali lázeňské oplatky.  Navštívili  i mini ZOO s pavilonem malých opiček. Následoval oběd v restauraci  a káva v cukrárně „BEFELEME“. Samozřejmě nechyběly  nákupy v nákupním středisku .

16.9 . - 18.9. Pernštejn:  3 denní relaxační pobyt
Skupina 6-ti uživatelů s dvoučlenným doprovodem prožili 3 krásné dny v nedaleké obci Pernštejn. Takto si pobyt vyhodnotili:
„Po příjezdu autobusem, v pondělí ráno, nás ubytovala v ubytovně Na kurtech  příjemná paní Oršuliaková. Na obědy jsme chodili do restaurace U Chalupníka a do Formule. Snídaně, svačiny a večeře jsme si připravovali sami.
Každý den jsme prozkoumali kousek okolí malebné obce Pernštejn. Večer jsme hráli stolní hry a malovali jsme si. Hned první den jsme vystoupali na blízký kopec Temberák a strávili tam hezké odpoledne. Znalosti z přírody jsme si procvičili na interaktivní tabuli. Druhý den ráno jsme prošli lesem na Selský dvůr a prozkoumali jsme jeho okolí. Odpoledne jsme se, po krátkém odpočinku, vyšplhali na hradní zříceninu nad Pernštejnem. Třetí den dopoledne jsme se sbalili, poklidili, u rybníka  nakrmili kachny a po obědě jsme jeli opět  autobusem domů. Moc se nám líbilo, děkujeme všem v Pernštejně, kteří se nám snažili  vždy vyjít vstříc.“

18.9. Schlettau - Kovářská : Návštěva zástupců křesťanského spolku Ev.-Luth.Kirchgemainde St. Ulrich
Pomoc od občanů města Schlettau prostřednictvím křesťanského spolku k nám přišla již poněkolikáté za sebou. Touto cestou bychom rádi poděkovali všem občanům Schlettau, kteří se na ni podíleli. Ať už organizačně, nebo přispěli jakýmkoliv  jiným  způsobem. Sbírka darů pro náš domov se uskutečnila  na Den díkůvzdání ( Erntedankfest). Den díkůvzdání patří do období dožínek, lidé se loučí s podzimem, děkují za úrodu. Nám se dostalo kromě materiální, předem domluvené  pomoci, i pomoci významně finanční. Kromě toho jsme obdrželi také zemědělské produkty, výpěstky z polí a zahrad našich sousedů. Změna v našem „jídelníčku“je vždy vítaná. Velice oblíbená dýňová polévka byla výtečná jako vždy, po grilovaných cuketách s bramborovou kaší se jen zaprášilo a na závěr jsme si dali zapečené cuketové medailonky se sýrem. Tímto  děkujeme také směrem do naší kuchyně za pohotové zpracování zeleniny i ovoce a zdravíme všechny saské sousedy, kteří nás navštěvují a pomáhají nám.

20.9. Kovářská: Podzimní slavnost
Každoroční setkání s kamarády, rodinami klientů, přáteli  a  sponzory se vydařilo. Slavnost probíhala v celém areálu našeho domova, bylo připraveno bohaté pohoštění i různé zábavné hry. Naši klienti nacvičili krásné vystoupení, přijel i diskžokej z Kadaně, který nám hrál k tanci a poslechu. Nezbývá, než poděkovat všem sponzorům, kteří nám dodali suroviny pro občerstvení a  pochválit kuchařky, které z nich vyrobily pohoštění pro všechny přítomné. Současně patří dík i všem ostatním, kteří se zasloužili o zdárný průběh akce.

21.9. Kovářská Turistický pochod Šlápota
Turistického pochodu v okolí obce Kovářská se zúčastnilo 9 klientů s doprovodem. Ušli cca 7 km a c v cíli na ně čekala tradiční  odměna – opékání buřtů. Všem se moc líbilo, jen nohy trochu bolely. Ale pohybu není nikdy dost a za tu odměnu to prý stálo.

24.9. ZOO Lipsko:
Premiéra se odehrála  již v loňském roce, kdy jsme tento výlet absolvovali ve společnosti i režii našich přátel z Diakonisches Werk Annaberg-Stollberg e.V. Tak moc se nám v ZOO líbilo, že jsme si tento výlet zopakovali ještě jednou. Nabalili jsme svačinu i oběd s sebou a už se jelo. Počasí nám přálo, bylo krásně slunečno, nechybělo nám vůbec nic. Všem se moc líbilo a drobný suvenýr na cestu domů byl třešničkou na dortu.

27.9. Kadaň: Kloboukový ples
Od kamarádů z Kadaně jsme obdrželi pozvání na 7. Společenské setkání – Kloboukový ples.
Akce se konala pod záštitou Domovů sociálních služeb Kadaň a Mašťov p.o. Kadaňští mají vždy  originální nápady, jak své akce  ozvláštnit a učinit je zajímavými. Letos  nás zaměstnala výroba a výběr klobouků, které by posloužily jako doplněk k našemu plesovému outfitu. Děkujeme za skvělý bohatý program i výborné občerstvení. Těšíme se na další naše setkání ať už v Kadani, nebo u nás v Kovářské.

šipkami

Přehled aktivit v měsíci září

Září bylo zatím  nejbohatším měsícem  tohoto roku, co se našich aktivit týče. Klienti i zaměstnanci jsme  si slibovali stabilnější podzimní počasí, a tak se společně  plánovalo o sto šest. A kupodivu nám to docela vyšlo.

Jedna z nejočekávanějších akcí, týdenní setkání  s německými přáteli , se uskutečnila ve dnech 09.09. – 13.09.  v sousedním Sasku. Jednalo se o projekt partnerství organizací  Diakonisches Werk Annaberg-Stollberg e.V. a Domovem pro osoby se zdravotním postižením v Kovářské. Nabídku Fondu malých projektů v Programu příhraniční spolupráce  Česká republika - Svobodný stát Sasko 2014-2020 jsme letos využili již po páté. A to díky spolupráci s přáteli ze sousedního Saska. Již 20 let se vzájemně navštěvujeme a prožíváme  spolu nejrůznější kulturně – společenské akce v Německu  i u nás v České republice. Společné týdenní setkání patří k těm nejmilejším.  Kromě daných vzdělávacích témat v oblasti historie Krušných hor (a že jich už bylo: příroda, hornictví, železnice, voda, keramika), poznáváme i běžný život sousedů. Navštívili jsme již mnoho příhraničních měst i vesnic, setkáváme se s  lidmi, navazujeme nová přátelství.

Letošní rok bylo vybráno téma „keramika“.  Záměrem bylo osobám s handicapem a dalším zájemcům vhodnou formou zprostředkovat souvislost mezi materiály, ze kterých se keramické a porcelánové  výrobky dělají, s možností leccos si vyzkoušet. Program byl nabitý jako vždy, ale i odlehčený praktickými činnostmi a zábavou. Součástí byl výlet do Ćech spojený s prohlídkou porcelánky Thun v Nové Roli a prohlídkou města Ostrov, kde jsme se dozvěděli informace o historii porcelánu. Další den jsme navštívili keramickou dílnu HEYDE KERAMIK  Jahnsdorf. A kde jsme byli ubytováni? V důvěrně známém prostředí Naturschutzcentra Erzgebirge, v těsném sousedství vesnice Dörfel. Celodenní zážitky vždy umocňovalo posezení a skvělá zábava  s panem farářem. A samozřejmě,  musíme pochválit také dobré jídlo a oblíbenou kávičku, která na nás každé ráno čekala.

Touto cestou moc děkujeme našim partnerům z Diakonie Annaberg za vypracování projektu a podání žádosti. Srdečný pozdrav a velký dík z Kovářské zasíláme paní Simoně Markus, sociální pracovnici Diakonie, která se projektem  zabývala, komunikovala s námi a řešila organizační záležitosti před i během celého našeho pobytu v Německu. Děkujeme přátelé a zase někdy nashledanou!

Přehled srpnových aktivit

2.8.  –  Chomutov:  Návštěva nové cukrárny v Otvicích a prohlídka nového nákupního parku „SI CENTER“ (4 klienti s doprovodem).
14.8. –  Kadaň: Příjemné dopolední posezení  v cukrárně v Kovářské si dopřáli 4 klienti, kteří vyžadují vysokou míru podpory druhé osoby.
19.08. –  Kadaň : Individuální výlet na přání klienta, který vyžaduje vyšší míru podpory.
21.08. – Klášterec nad Ohří : 4 klienti, kteří vyžadují vysokou míru podpory si naplánovali se svými klíčovými pracovníky krátký výlet. Prošli se ve městě i zámeckém parku, a než se vydali na autobus, poseděli v cukrárně s kávou a dortíkem.
22.08. – Kadaň: 4 klienti, kteří vyžadují vyšší míru podpory vyjeli za nákupy věcí osobní potřeby.  Po obstarání nákupů, samozřejmě, následovala  kávička a něco dobrého k tomu.
23.08. – Kovářská:  V závěru léta se v naší obci konal hudební festival “Po sezóně“.  Každý z klientů si vybral žánr podle své chuti a volného času. Početnější skupina klientů, kteří vyžadují podporu a doprovod, se hromadně zúčastnila koncertu kapely VESELÁ TROJKA. Všem se koncert moc líbil, někteří si i zatančili a domů se jim vůbec nechtělo.

Souhrn červencových aktivit

1.7.  Návštěva kosmetického salonu ve Vejprtech - pedikúra - (5 klientů s doprovodem).
V rámci hygienické péče o svoji osobu někteří klienti  pravidelně využívají služeb odborníků. V těchto případech vždy rádi spojíme  příjemné s užitečným a tak po kosmetických službách následuje posezení v restauraci  u kávy nebo nákup v supermarketu, případně se do odjezdu autobusu dá stihnout obojí.

11.8.  Individuální  nákupy v Kadani se téměř nikdy neobejdou bez návštěvy cukrárny.
Tento malý výlet si dopřáli 4 klienti s doprovodem.

12.8. Individuální nákupy Kadaň
Další čtyřčlenná skupinka s doprovodem se vydala  do Kadaně za nákupy a součástí této aktivity byl i oběd v restauraci.

23.8. Za nákupy do Kadaně se vydali 3 klienti, kteří vyžadují vysokou míru podpory druhé osoby. Během dopoledne stihli nákupy, prohlídku městských hradeb i oběd v restauraci.

24.8. Nákup v Kadani absolvovali 3 klienti s doprovodem a před cestou domů zavítali na pivečko do restaurace MINI GOLF.

Přehled červnových aktivit

5. 6. Zábavné odpoledne
Pro naše kamarády z Vejprt a Kadaně jsme připravili v našem domově zábavné odpoledne plné her. Proběhl již pátý ročník setkání s našimi přáteli a tuto příležitost jsme využili i k tomu, abychom se viděli a trochu si osvěžili naše znalosti a dovednosti. Setkání bylo určeno zejména pro klienty, kteří vyžadují vyšší míru podpory a tuto akci dokážou ocenit. Pro nás a pro hosty jsme si připravili vystřihování, kreslení a různé skládání obrázků.
V samém závěru odpoledne zbyl čas i na krátkou diskotéku, kterou připravil  náš klient DJ Vašík.  Po této diskotéce bylo připraveno pro účastníky drobné občerstvení – grilování a posezení u kávy. Setkání uživatelů i zaměstnanců domovů  Kovářské, Kadaně a Vejprt bylo příjemné, přínosné a všichni se těšíme na další ročník.

10.6. Za individuální nákupy v Kadani se vypravili 2 klienti s doprovodem.
11.6. Individuální nákupy na přání – 2 klienti s doprovodem vyjeli do blízkých Vejprt.
12.6. Další nákupy na přání - 3 klienti s doprovodem nakupovali v Kadani
15.6. – 22.6. V tomto termínu proběhla rekreace 37 klientů v Dolním Žďáru nad Sázavou u Jindřichova Hradce. Pro každého se našlo něco. Milovníci koupání denně využívali bazén, který je součástí příjemného areálu penzionu, mlsouni neváhali zajet si podle chuti do Jindřichova Hradce pro výborné koláče do místní vyhlášené pekárny. Pro zpestření pobytu jsme navštívili také nedalekou Zoologickou zahradu, nechybělo vystoupení dvou veselých klaunů.
25.6. Individuální nákupy v Kadani absolvovali 2 klienti s doprovodem.
26.6. Proběhla na náměstí v Kovářské beseda o třídění odpadů. Také jsme se zúčastnili.

27.6. Veřejná internetová pozvánka:
Annaberská KÄT – Největší lidová slavnost v Krušných horách
od 21. do 30. června 2019
Téměř 500 let láká největší a tradiční saská lidová pouť svého druhu statisíce návštěvníků po deset dnů k návštěvě města Annaberg-Buchholz v srdci Krušných hor. Slavnost vznikla z katolického putování a dnes je největší akcí svého druhu v celém regionu.
Akci, zábavu a "šimrání v břiše" garantuje i 499. ročník KÄT. Od 21. do 30. června 2019 si můžete užít pestrý mix skutečně akčních pouťových atrakcí, zábavy pro rodiny a kulinářské laskominy. KÄT nabízí skvělé zážitky pro návštěvníky všech věkových skupin.
Na tuto akci nás pozvala sociální pracovnice klientského centra Diakonie Annaberg paní Simone Markus. Srdečně děkujeme za příjemné dopoledne, kdy jsme se mohli těšit z milého setkání s našimi přáteli ze sousedního Saska. Celou organizaci akce včetně našeho odvozu  z Kovářské do Annabergu i zpět zajistili naši přátelé z Diakonie Annaberg. Užili jsme si zábavných atrakcí i shledání s našimi saskými přáteli.

Květnové aktivity

09.5. Za individuálními nákupy do Kadaně vyjeli 4 uživatelé + doprovod
14.5. Další individuální nákupy 4 uživatelů v Chomutově + doprovod
14.5. Sportovních her v Kadani (Dům dětí a mládeže Šuplík) se zúčastnilo 6 uživatelů + doprovod
15.5.  Nákupy v Chomutově si naplánovali 4 uživatelé + doprovod
18.5. Sportovní akce zaměřené na turistiku „Kovářská šlápota“ se zúčastnilo 9 uživatelů.
https://kovarskaslapota.webnode.cz/ I u nás v domově se vždy najdou nadšenci, kteří si tuto akci nenechají ujít. Odměna za sportovní výkon jako obvykle stála za to. Grilované špekáčky, které se podávaly v cíli, chutnaly po výšlapu v překrásné jarní přírodě dvojnásob.

20.5. Den ve fitness 2019
Náš tým v počtu 6 osob s doprovodem se vypravil na sportovní akci pro osoby se zdravotním postižením, která se konala v areálu  Aquasvět  Chomutov. Jednalo se už  o  XIII. ročník této akce s cílem přiblížit handicapovaným osobám možnosti sportovního vyžití a získat je pro sportovní životní styl.
Pravidelní návštěvníci našich stránek si jistě všimli, že sportovní vyžití nám vůbec není cizí a že vítáme jakoukoliv aktivitu tohoto nebo podobného typu. Děkujeme pořadatelům za pozvání a těšíme se na další ročník.

23.5. Celodenního Výletu do Chebu s návštěvou zámku se zúčastnilo 5 uživatelů. Na své si přišli ti, kteří rádi cestují a při tom vidí něco pěkného, nového a zároveň si na svých cestách  smlsnou na něčem dobrém. A přesně takové to bylo. Cestu jsme naplánovali vlakem i autobusem, následovala prohlídka zámku a na závěr nechyběla naše oblíbená klasika: obložený chlebíček, dortík a černá káva.

29.5. Dopolední výlet v Klášterci nad Ohří absolvovali 3 uživatelé, kteří vyžadují vysokou míru podpory druhé osoby. Jednalo se o individuální nákupy na přání spojené s návštěvou cukrárny.

Přehled dubnových aktivit

1.4. Matějské pouti v Praze se zúčastnilo 25 uživatelů. Tento den byl vyhrazen pro handicapovaná, děti z dětských domovů a azylových domů. Akci jsme si nenechali ujít ani letos. Na Matějskou pouť zkrátka  nenecháme po celé dlouhé roky  dopustit. Občas nás sice zaskočí nepříznivé počasí, ale nikdy  neodradí.
4.4. Na výtvarném kroužku se vyráběly ozdobné dekorace  s velikonoční tématikou. Výzdoba mířila do společných prostor, ostatní obytné prostory si  naklidili a zútulnilli všichni podle svého gusta.
15.4. individuální nákup ve Vejprtech: 1 uživatel + doprovod
15.4 . Zájemci navštívili velikonoční výstavu ručních prací , která se každoročně koná v prostorách úřadu městyse Kovářská.
15.4.  U příležitosti významného výročí narozenin, si náš uživatel převzal osobní dárek a milou gratulaci v prostorách úřadu městyse Kovářská.
16.4. Skupinka zájemců o výtvarnou činnost se zúčastnila III. ročníku výtvarného setkání osob se zdravotním postižením na téma Svět pohádek. Akci pořádaly Sociální služby Chomutov, příspěvková organizace, pod patronací statutárního města Chomutova a za podpory Ústeckého kraje. Partnerem bylo Městské gymnázium a Základní škola Jirkov.
Tvořivé dopoledne mezi kamarády v příjemném prostředí Domova pro seniory Písečná uteklo jako voda. Kromě vlastního tvoření se vždy něčemu novému přiučíme a  rádi  se necháme inspirovat nápady a výtvarnými technikami ostatních družstev. Děkujeme organizátorům  za pozvání. Program byl pestrý a nechybělo ani chutné občerstvení. Vlastně nám nechybělo vůbec nic.
17.4.  individuální nákupy  v Kadani: 4 uživatelé + doprovod
18.4. Individuální nákupy v Kadani: 3 uživatelé + doprovod
25.4. Diskotéky s Maxipsem Fíkem v Kadani se zúčastnilo 8 živatelů. Děkujeme městu Kadaň za pozvání. Pestrý program byl, jako vždy, přesně pro nás ušitý. DJ Píďan a Maxipes Fík se opět činili. Občerstvení bylo zajištěno jako obvykle, takže spokojenost na naší straně veliká.
25.4. Nákupy Kadaň: 2 uživatelé + doprovod
26.4. 10 uživatelů se sešlo na kroužku vaření, aby si připravili topinky s česnekem a pochutnali si také na ďábelských toustech se sýrem.
30.4. Individuální nákupy v Kadani : 2 uživatelé + doprovod

Souhrn březnových aktivit

06. 3. Výtvarný kroužek -  výroba velikonoční přání
12. 3. Pro zájemce o pohybové hry jsme uspořádali na tělovýchovném kroužku zábavné dopoledne s oblíbenými disciplinami, jako například závodivé hry, hod míčkem na cíl, atp.

Tento měsíc, kdy nám počasí přálo a vypadalo to, že zima se už loučí, se jezdilo nakupovat o sto šest. Za svými cíli  se rozjeli všichni, kteří potřebovali dovybavit svůj šatník.

15. 3. Za individuálními nákupy do Kadaně se vydali 4 klienti
16. 3. Příprava materiálu na výtvarné setkání v Chomutově
20. 3. Individuální nákupy v Kadani, 5 klientů
21. 3. Individuální nákupy v Kadani 2 klienti
22. 3. Individuální nákupy v Kadani 2 klienti
28. 3. Individuální nákupy v Kadani 2 klienti
28. 3. jsme přivítali milou návštěvu ze sousedního Saska. Paní Simone Markus, sociální pracovnice Diakonie Werk Annaberg –Stollberg eV., nás přijela informovat o chystaném společném projektu „týdenní setkání pro osoby s postižením a bez postižení“. Žádost o dotaci zpracovali  a podali němečtí partneři Diakonie a nyní budeme čekat na zpětnou vazbu příslušného sekretariátu  Fondu malých projektů v programu příhraniční spolupráce Česká republika-svobodný stát Sasko 2014-2020.

29. 3. nás přijely navštívit 2 zástupkyně der Ev.-Luth. Kirchgemeinde St. Ulrich ze Schlettau. Návštěva pro nás znamenala nejenom velmi milé posezení s přáteli, ale dostalo se nám i finanční pomoci, za kterou srdečně děkujeme. Částka od anonymního dárce byla velkým překvapením.  Děkujeme také za pozdrav a dárek paní Heidrun z Annabergu (ručně pletené pestrobarevné šály pro naše klienty)

30. 3. Kroužek vaření:  24 klientů si pochutnalo na jablečném závinu

Přehled únorových aktivit

8. 3. Na kroužku vaření jsme si vyrobili sladké vafle. Díky sponzorovi ze sousedního Schlettau, který nás obdaroval novým vaflovačem, si 27 klientů pochutnalo na domácích vaflích. Touto cestou moc děkujeme za praktický dárek, který  u nás najde široké využití. Receptů i mlsounů je víc než dost.
12. 2. Cukrárnu v Kovářské navštívili 4 klienti, kteří vyžadují vyšší míru podpory. Káva a zákusek s posezením v kavárně či cukrárně bývá jednou za čas příjemným zpestřením všedního dne.
14. 2. Valentýnská disco v Kadani. Zúčastnilo se 8 klientů + doprovod. Touto cestou  srdečně děkujeme kamarádům z Kadaně  za pozvání. Veselá zábava a výborné pohoštění bývají  tradičně  skvělou vizitkou  pořadatelů.
17. 2. Na výtvarném kroužku jsme vyráběli diplomy na zimní radovánky, připravovanou akci našeho domova.
18. 2. Nákupy na přání absolvovali 3 klienti s doprovodem, jelo se do Kadaně.
 20. 2. Zimní radovánky u nás v DOZP Kovářská. Našimi hosty byli klienti DOZP Kadaň. Sníh se ještě, k naší radosti, celkem dobře držel. Plánované soutěže a hry  vyšly podle našich představ, zimní grilování  buřtů bylo součástí našeho programu. V úplném závěru s vyhodnocením jednotlivých disciplin  a předáním diplomů se podávala káva a koláč. Akce se vydařila a hostům se snad u nás líbilo.
7. 2. Nákup v Kadani na přání klienta byl spojený s návštěvou asijské restaurace, kde si na počest svých narozenin pochutnal na pikantní kachničce s rýží a zeleninou.

Přehled lednových aktivit

Silvestr a Nový rok spolu chodí ruku v ruce  a ani u nás tomu nebylo jinak. Společná  oslava Nového roku  byla veselá, zábavná, nálada příjemná. A abychom z té radosti nevyšli, hned z počátku měsíce napadlo plno sněhu. Sníh padal a padal  a padal a my jsme měli o zábavu postaráno po celý měsíc.  Občas k tomu také pěkně foukalo, takže ačkoliv jsme téměř nikam nevyjížděli, nenudili jsme se.
15.1. na tělovýchovném kroužku v tělocvičně  probíhala tato cvičení: běh, házení míčem do koše, cvičení rovnováhy, cvičení na velkých míčích. Zájemců se našlo dostatek, pohybová cvičení  mají všichni rádi.
16.1. na přání klientů nákupy  a návštěva cukrárny  v Kovářské+doprovod
23.1. individuální nákup  v Klášterci nad Ohří, 1 uživatelka + doprovod
23.1. na přání uživatelů oběd v čínské restauraci v Klášterci n./Ohří, 2 uživatelé + doprovod

Přehled aktivit v prosinci

2.12.2018 - Rozsvícení vánočního stromu a vánoční trhy na náměstí v Kovářské
4.12.2018 – Tělovýchovný kroužek - cvičení na žebřinách
Individuální nákupy na přání, s doprovodem klíčových pracovníků:
4.12. - 2 klienti (Chomutov)
10.12 - 1 klientka  (Klášterec nad Ohří)
11.12. – 2 klienti (Kadaň)
13.12. - 2 klienti (Kadaň)
5.12. – Mikulášská nadílka spojená s diskotékou a svátečním občerstvením. Na přání klientů se podávala  domácí roláda s tvarohovo - šlehačkovým krémem a filtrovaná  káva.
8.12.  –  Výtvarný kroužek - zdobení vánočního stromku v jídelně i venku v areálu.
13.12. – Celodenní výlet spojený s nákupy v Ústí nad Labem, zúčastnilo se 6 klientů
24.12. – Štědrý den byl svátečním a dlouho očekávaným dnem pro všechny. Slavnostní atmosféra, výzdoba, koledy a voňavé vánoční františky podtrhovaly a navozovaly po celý advent voňavé kouzlo Vánoc.
31.12. - Silvestrovská diskotéka a vítání Nového roku
Během adventního období nás pravidelně  navštěvují přátelé ze sousedního Saska. Jsou to občané příhraničních měst i vesnic, naši dlouholetí přátelé i  lidé zcela neznámí. Někteří posedí a sdílejí s námi naše radosti i starosti, jiní se přicházejí zeptat na formu konkrétní pomoci, která by nám udělala radost. Všichni sebou však  přinášejí nejen pozdravy a přání příjemných svátků, ale i spousty sladkostí a drobných dárků. Za přízeň a za dary touto cestou děkujeme všem lidem, kteří nám pomáhají a kteří žijí na jedné či druhé straně hranice.